היתרונות הבריאותיים של מלח אנגלי

היתרונות הבריאותיים של מלח אנגלי (מגנזיום סולפט)

 
מלח אנגלי, Epsom Salt, או מגנזיום סולפאט, הוא לא ממש מלח אלא תרכובת מינרלים טהורה טבעית של מגנזיום וגופרית. מלח אנגלי ידוע כתרופה טבעית למספר המחלות, יש לו יתרונות בריאותיים רבים, כמו גם יתרונות בתחום היופי והבית ובתחום הגינון.

מחקרים מראים כי מגנזיום וגופרית נספגים בקלות דרך העור, מה שהופך אמבטיות מלח אנגלי לדרך האידיאלית כדי ליהנות מהיתרונות הבריאותיים שלהם: מגנזיום משחק מספר התפקידים בגוף, ביניהם מסדיר את פעילותם של מעל 325 אנזימים, הפחתת דלקת, עוזר לשרירים ולתפקוד מערכת העצבים. הגופרית לעזור לשפר את ספיגת המזון בגוף, ניקוי רעלים ולהקל על כאבי ראש ומיגרנה.

היכולת הנפלאה של מלח אנגלי ידועה כבר דורות, ובניגוד לתרכובות מלחים אחרים, יש למלח האנגלי תכונות מועילות שיכולות להרגיע את הגוף, הנפש ונשמה. חלק מן היתרונות הבריאותיים כולל יכולת הרגעה למערכת העצבים, ריפוי בעיות עור, מרגיע כאבי גב וכאבי גפיים, הקלה על מתח שרירים, ריפוי חתכים, טיפול בהצטננות וגודש, טיהור רעלים מהגוף. אחת הדרכים הפשוטות ביותר כדי להקל על לחץ ובעיות הקשורות במתח הוא טבילה באמבט מלא במים חמים עם 2 כוסות של מלח אנגלי.

חלק מן היתרונות ההבריאותיים הקוסמים של מלח אנגלי כוללים:
הקלה במצב של מתח ומרגיע את הגוף. מתח גורם לחסרים של מגנזיום בגוף ומגביר את הרמות של האדרנלין. כאשר מומס במים חמים, מלח אנגלי נספג דרך העור ומחדש את רמת המגנזיום בגוף. מגנזיום עוזר לייצר סרוטונין, כימיקל מרומם מצב רוח במוח שיוצר תחושה של שלווה ורוגע. מחקרים מראים כי מגנזיום גם מגביר את האנרגיה והסיבולת על ידי עידוד הייצור של ה-ATP (אדנוזין טריפוספט), מנות האנרגיה שנוצרות בתאים. מומחים מאמינים כי רחצה במלח אנגלי לפחות שלוש פעמים בשבוע עוזרת לך להיראות טוב יותר, להרגיש טוב יותר ולהשיג יותר אנרגיה. יוני מגנזיום יכולים גם להרגיע ולהפחית את העצבנות על ידי הפחתת ההשפעות של האדרנלין. הם יוצרים תחושה מרגיעה, משפרים את איכות שינה והריכוז, ועוזרים לשרירים ולמערכת העצבים לתפקד כראוי.

מקל על התכווצויות שרירים וכאבים
מלח אנגלי ידוע כמקל על כאב ומקל על דלקת, מה שהופך אותו מועיל בטיפול בשרירים כואבים, אסתמה ומיגרנה. בנוסף, בעל יכולת לרפא חתכים ולהפחית כאבי לידה.

עוזר לשרירים ותפקוד מערכת העצבים
מחקרים מראים כי מלח אנגלי יכול לעזור לווסת את האלקטרוליטים בגוף, על מנת להבטיח תפקוד תקין של שרירים, עצבים ואנזימים.

מסייע במניעת התקשות של עורקים וקרישי דם
מלח אנגלי משפר את בריאות הלב ויכול לסייע במניעת מחלות לב ושבץ על ידי שיפור זרימת דם, שמירה על האלסטיות של עורקים, מניעת קרישי דם והפחתת הסיכון למוות מהתקף לב פתאומי.
מלח אנגלי (מגנזיום סולפאט)
 

מגנזיום סולפט מפנה רעלים מהגוף
מלח אנגלי מסייע בטיהור רעלים ומתכות כבדות מהתאים. לאמבטיה רעלים, לפחות פעם בשבוע להוסיף שתי כוסות מלח אנגלי למים ולשהות במשך 10 דקות.

כאבי רגליים
להשרות את הרגליים באמבט מלח אנגלי (1/2 כוס לגיגית) כדי לעזור להקל על הסימפטומים של כאבים ומתח בכף הרגל.

להרגעת נקעים וחבלות
להוסיף 2 כוסות מלח אנגלי לאמבטיה חמה ולטבול כדי להפחית את הכאב ונהפיחות של נקעים וחבלות.

להקל על אי נוחות של גאוט
להקל על חוסר הנוחות של גאוט ולהפחית את הדלקת ניתן על ידי הוספת 2-3 כפיות של מלח אנגלי לתוך קערה ולטבול את הרגל / המפרק הפגוע. המים צריכים להיות חמים כדי שיהיה נעים ונוח. טובלים למשך כ 30 דקות.


פילינג גוף לקילוף וריכוך
במקלחת או אמבטיה, לערבב כפית של מלח אנגלי עם כף שמן זית ולעסות את העור הרטוב. לשטוף ביסודיות.

מגנזיום סולפאט לטיפול לכף הרגל
מערבבים חצי כוס של מלח אנגלי + כפית שמן שקדים + 3 טיפות תמצית אתרית אשכולית בגיגית מים חמים ומשרים את הרגליים במשך 10 דקות כדי להסיר ריח רע, הרגעת רגליים כואבות, ולריכוך עור גס ומחוספס.


מלח אנגלי: גינון
להפרות את עציצים שלך - רוב הצמחים זקוקים לחומרים מזינים כמו מגנזיום וגופרית כדי להישאר במצב בריאותי טוב ומלח אנגלי הופך את חומרים מזינים העיקריים ברוב המזונות מן הצומח (חנקן, זרחן, אשלגן) ליעילים יותר. מפזרים מלח אנגלי פעם בשבוע כדי לעזור לטפח את עציצים, פרחים וירקות.

שומר על הדשא שלך ירוק - גבישי מגנזיום סולפט, כאשר הוסיפו לקרקע, יכולים לספק חומרים מזינים חיוניים המסייעים למנוע עלים מצהיבים ואובדן הצבע ירוק (המגנזיום הוא מרכיב חיוני במולקולת כלורופיל) בצמחים. מוסיים 2 כפות של מלח אנגלי לליטר מים ומפזרים על הדשא כדי לשמור על הדשא בריא וירוק.

מעוניינים לרכוש מלח אנגלי? לחצו