קוסמטיקה טבעית - עור זוהר ובריא בכל גיל

הפנים האנושיות הן כמו ספר- הן מספרות סיפור, כל קמט פותח פרק חיים וכל פגם פורש עלילה. קווים של צחוק חורזים על חיים מלאי הומור, שפתיים נפולות מגלות כאב וכעס. תהפוכות החיים חקוקות באותיות גדולות על העמוד הראשון: עצב, בריאות רופפת, משברים, הכל שם וכולם יכולים לראות.

אין פנים שהן מסיכה , וגם עם צבעי ההסוואה של האיפור מסתירים את סיפור חיינו, הם מספרים שיש מה להסתיר.

ברפואה הטבעית סבורים שמראה העור משקף לא רק את גילנו, אלא גם את המצב הבריאותי הכולל של גופנו ואת אורח החיים שלנו.

הסיבות להזדקנותו המוקדמת של העור, כפי שניתן לראות אצל נשים כה רבות, הן מגוונות:

· לחץ נפשי – עורנו מגיב לרגשותינו ואנשים הנתונים תכופות תחת לחץ סובלים לא אחת מעור יבש ומתוח. במצבי רגש חמורים עורנו מאבד את לחותו.

· שינויים הורמונליים בגוף – שינויים הורמונאליים בגוף מתבטאים בכתמים ופגמים וכן עודף שמנוניות וכתמי יובש.

· חשיפת העור לשמש ללא הגבלה עלולה לקרום להזדקנות מוקדמת של העור, עור גס, מחוספס וחסר ברק, קמטים, כתמי עור, גידולים טרום סרטניים וסרטן העור.

· זיהום אוויר המאיץ חשיפה לרדיקלים חופשיים

· עישון וחשיפה מתמדת לעשן סיגריות.

· תזונה לקויה.

· פעילות גופנית מועטה.

אולם, שינויים קטנים ופשוטים לביצוע באורח החיים מאפשרים לשמור על מראה עור צעיר, רענן וזוהר, ולהגן על העור מפני נזקי זמן והסביבה. הראשון הוא מעבר לתזונה נכונה, השני הוא מעבר לשימוש במוצרי קוסמטיקה טבעיים.

כדי להבין את חשיבותה של תזונה נכונה יש לדעת כי אחד מתפקידיו של העור הוא סילוק רעלים מהגוף. איברים עיקריים נוספים המטהרים רעלים מהגוף הם מערכת העיכול, הכבד והכליות.

כאשר הגוף עמוס רעלים (שמקורם במזון, בזיהום אוויר, בעשן סיגריות, בקרינה מזיקה וכד'), איברים אלו אינם מסוגלים לתפקד כהלכה ואז משמש העור כאמצעי נוסף לסילוק רעלים.

כאשר הרעלים מופרשים דרך העור, עלולים להופיע פצעונים ופצעים והעור עלול להיראות גס ומחוספס, עייף וחסר ברק, זקן ומקומט. במקרים קשים ניתן להבחין בכתמי

זקנה שהם תוצר של רדיקליים חופשיים – חומרים הקשורים בתהליכי חמצון והרס התאים.

מה עלינו לעשות?

ראשית, כדאי לדאוג להפחתת סילוק הרעלים דרך העור. זאת ניתן לעשות על ידי שיפור תפקוד מערכות הגוף המסלקות רעלים, כלומר מערכת העיכול, הכבד והכליות.

לשם שיפור תפקוד מערכת העיכול הקפידו לצרוך סיבים תזונתיים, אשר נמצאים בשפע בצמחים, ובעיקר בפירות, בירקות, בדגנים מלאים ובקטניות.

הסיבים מאפשרים פינוי מהיר של פסולת וסופחים חומרים רעילים מן המעי. עצירות והפרשה בלתי תקינה של פסולת הן הסיבות העיקריות לבעיות עור, כיוון שכאשר פעילות המעיים נחלשת, גוברת הפרשת הפסולת דרך העור.

לשם ניקוי הכבד ניתן לשתות חליטה מצמחי המרפא הבאים: שן הארי, תלתן אדום, בת קורנית, אכילאה, שבטבט, שן ארי ועלי ארטישוק. כולם צמחים המיטיבים עם מערכת העיכול והכבד ותומכים בניקוי הגוף.

דרך ההכנה: ערבבו כמות שווה מכל צמח בכלי הנסגר היטב. הכינו חליטה של ליטר מים עם כף מהתערובת, צננו, ושתו לאורך כל היום. ניתן להמתיק עם דבש.

ככלל, שתיית כמות מספקת של מים טהורים וחליטות צמחים יועילו לכליות, לכבד ולמערכת העיכול גם יחד.

יופיו ובריאותו של העור תלויים כאמור בבריאותם של האיברים הפנימיים, וכן בזרימת דם טובה ובתהליכי עיכול תקינים. שלושת אלו תלויים בין היתר בטיב התזונה שלנו. תזונה נכונה מסייעת בשמירה על עור צעיר, נקי, רך, גמיש ומושך.

קיימים מספר מזונות אשר אותם אסור לצרוך כגון

· מזונות מעובדים תעשייתיים

· מזונות מלוטשים ומקולפים כמו קמח לבן, אורז לבן וסוכר לבן על כל מוצריהם.

· מזונות מטוגנים – שמנים מחוממים מאבדים מהאיכויות שלהם , מתפרקים והופכים רעילים לגוף.

· שמנים שאינם מכבישה קרה .

· צבעי מאכל

· חומרים משמרים

· ממתיקים מלאכותיים

· משקאות קלים ומוגזים

· עישון (ןמזונות מעושנים)

מזונות מומלצים

· ירקות, פירות, נבטים מכל הסוגים העשירים בויטמינים ובסיבים תזונתיים.

· דגנים מלאים: אורז מלא, לחם מלא, דוחן, כוסמת, שיבולת שועל עשירים בויטמינים מקבוצת B החשובים לעורינו ולמערכת עצבים תכינה.

· קטניות: עדשים, שעועית לבנה, מאש, חומוס עשירים בחלבונים מן החי וחשובים לבניית הגוף.

· שמנים מכבישה קרה (מומלץ כף ליום) עשירים בוויטמין E הפועל כאנטי אוקסידנט וחשות לרקמות.

· דגים מהים הצפוני : סול, סלמון, מקרל, הליבוט, עשירים באומגה 3 .

· אבוקדו.

· אגוזי מלך, אגוזי ברזיל.

· מזונות כתומים: דלעת, בטטה, פפאיה, גזר

· מזונות אשר עשירים בוויטמין C ובביופלבונואידים המסייעים לבניית הקולגן בעור: גמבה, קיווי, אוכמניות, חמוציות ("קרנבריס"), ענבים אדומים, בצל אדום, דובדבנים.

מומלץ גם ליטול על בסיס קבוע פורמולה של אנטי אוקסידנטים, הכוללת בתוכה ויטמין C, ויטמין A, ויטמין E, ביתא קרוטן, חומצה אלפא-ליפואית, סלניום ואבץ. (רצוי פורמולה המיוצרת מחומרים טבעיים ולא סינתטיים) אלו ויטמינים ומינרלים החיוניים לעור ואשר מסייעים לנטרל את הרדיקלים החופשיים, שהם בין האויבים הגדולים של גופנו.

פעילות גופנית

מלבד תזונה נכונה מומלץ לעשות פעילות גופנית, שלה השפעות חיוביות רבות על הגוף: הגברת יציאת רעלים מהגוף, שיפור זרימת דם, הגדלת נפח הריאות, הורדת קצב הדופק, הורדת לחץ דם, ומניעת בריחת סידן ומינרלים מהעצמות ומהמפרקים. בנוסף, בעת פעילות גופנית מופרשים אנדורפינים – חומרים המשפיעים על הגוף בדומה למורפיום, ומכאן תחושת ה"היי" הטובה (והממכרת) שלאחר הפעילות הגופנית.