קוסמטיקה טבעית: טיפוח השיער בקיץ

טיפוח השיער בתקופת הקיץ

 הקיץ מהווה מבחן הישרדות לשיער שלנו: הוא חשוף לשמש הקופחת, למלח בים, לכלור בבריכה, לחפיפות שיער תכופות בשמפו, שהוא בעצם דטרגנט (חומר ניקוי,( וכמובן לאורח החיים העצבני שלנו, אליו מתווספות חרדות קיומיות. את הנזקים הנגרמים לו אפשר למזער בעזרת הרגלים טובים וטיפוח נכון.

לפניכם מספר טיפים שיעזרו לכם לשמור על שיער בריא כל הקיץ:

חפיפות יומיומיות: חפיפות יומיומיות רצויות ואפילו מומלצת לניקוי הקרקפת. בקיץ מצטברים בקרקפת הראש שאריות זיעה, עודפי שומן ולכלוך רב. החפיפות הרבות אינן מאיצות את הנשירה. אלא מסייעות לחופף להיפטר משיער שנשר ממילא ולעודד התחדשות השערות הפוטנציאליות. חפיפה יומיומית אידיאלית מאוד לבעלי שיער דק ושמנוני, כי השומן הלכלוך והזיעה מכבידים, "מפילים" ומהדקים את השיער לקרקפת, ועלולים אף לגרום למצב של קרקפת מגורה או/ו נשירה.

יש להתחיל כל חפיפה במים חמים שפותחים את הנקבוביות ומאפשרים לשמפו לנקותן ולסיים במים קרים שסוגרים את הנקבוביות.

מומלץ לתת לשיער להתייבש באופן טבעי או לייבש במייבש שיער במצב קר. על מנת למנוע תופעות של שער מפוצל ועל מנת להעניק לשיער מראה בריא, מומלץ לייבש את השיער לגמרי באזור הקרקפת בלבד ולא בקצוות השיער.

טיפוח השיער: מסכת שיער שבועית המורכבת משמן זית ומעט שמן קוקוס חמים תחזיר את הבריאות והחיוניות לעור הקרקפת ואת הזוהר לשיער. מעט שמן חוחובה טהור על שיער לח לאחר חפיפה יגן על השערה מפני נזקי השמש ופיצול קצוות.

בדקו את התזונה שלכם: הקפידו על אכילת פירות, ירקות וחלבונים. אם השיער יבש, שביר ומתפצל, חשוב להקפיד על שתיית מים מרובה. גם מתח פוגם במראה השיער, בעיקר אם התזונה לא טובה וחסרים בה מרכיבי מזון. בדקו את עצמכם: האם אתם אוכלים כבד ומוצרים מקמח מלא? אם לא, הוסיפו קומלפקס ויטמינים. האם אתם צורכים שמרי בירה, שעועית, אגוזים, זרעים, נבט חיטה, שומשום, שקדים, חלמון ביצה, שום, דגים, בשר, לחם חי - או לפחות חלק מהם? אם לא, מומלצת תוספת של המינרל אבץ.