קוסמטיקה בדבש

להשפעה החיובית של דבש על העור יש מוניטין עתיקת יומין.Poppea, אשתו הנאה שלNero,(מצביא רומאי) העסיק מאות עבדים רק על מנת לשרת את טיפוח היופי שלה, השתמשה בדבש וחלב אתונות כקרם פנים.

הנשים האציליות של רומא הלכו בעקבותיה במשך מאות שנים. מאדאם דו בארי, פילגשו של לואי החמישה עשר, השתמשה בדבש לטיפוח עור הפנים על בסיס קבוע.

ההיסטוריה מלאה בנשים אשר עשו שימוש בדבש לטיפוח - לדבש תמיד היה שמור מקום של כבוד על מדף היופי והטיפוח עוד מימי קליאופטרה. זמן רבלפני שהמציאו את הספא, נהגה המלכה המצרית, שיופיה נודע למרחוק, לטבול באמבט של דבש וחלב כדי לרכך ולהבריק את עורה.

אן מלכת אנגליה, מצדה, נהגה למשוח את שערה הארוך בתערובת של דבש ושמן, נשות הקיסרויות בסין נהגו למרוח על פניהן גרעיני תפוז טחונים עם דבש - וריאציה קדמונית לתכשירי הניקוי הגרגריים בני ימינו.

הידיים היפות של נשים יפניות, ללא כל קמטים, הודות לשימוש יומיומי שלהם דבש במוצרי דבש כקרם ידיים. נשים סיניות נוהגות להשתמש בדבש טהור עבור פצעונים וגם כדי לנקות העור שלהן.

ההשפעה הקוסמטית של הדבש אינו מוגבל רק לשימוש החיצוני, לצריכת דבש כשלעצמה יש את היכולת לשפר באופן משמעותי את הצבע ואת המרקם של העור. עורן היפה של נשים ספרדיות ואיטלקיות אינו נובע אך ורק בגלל השימוש שמן זית, אלא גם דבש.

קרמים ותחליבים רבים לפנים מכילים דבש. ערכות דבש, מוצרי טיפוח עם דבש, מסכות פנים עם דבש מקבלים פופולאריות גדולה.

הדבש מלא בוויטמינים, מינרלים, חלבונים, חומצות אמינו ואנזימים. הוא גורם לתחושה רכה וחלקה יותר של העור, מפחית תחושת חספוס, סדקים וגירוי. מרגיע וסופג לחות מהאוויר.
לטיפול באקנה ולריפוי כוויות, חתכים וצלקות; הוא מכיל אנטי-אוקסידנטים (נוגדי חמצון) המסייעים בעיכוב תהליכי הזדקנות בעור.