קרם הפלא

"קרם הפלא" או אנטי אייג'ינג כדרך חיים
מאת ריקי שירי

בשנים האחרונות צצו להן צמד מילים והחלו לתפוס תאוצה ואפילו בעלות על שוק הקוסמטיקה הפופולארי, צמד מילים תמימות שהחביאו באמתחתן עולם מושגי רחב ביותר שאז כשהן הגיחו לאוזניי עוד טרם ידעתי מה הן טומנות בחובן, צמד המכונה "אנטי אייג'ינג", מכל עבר שמענו אותן ובפי כל, אך מסתבר כי רבות מאתנו או ליתר דיוק רבים מאיתנו (כן, גם אני בין החוטאים) דקלמנו בביטחון את הפרשנות המילולית שהרי ברורה לכולם אנטי אייג'ינג זהו מניעת תהליכי הזדקנות. ברור לכולם, האומנם? מה זה בכלל אומר? האם הדבר מסתכם במריחת מוצרי טיפוח הרלוונטיים הנושאים בגאון את צמד המילים ובכך תרמנו מצוות עיכוב ההזדקנות על עורינו?

אז זהו שמכאן החלטתי לחקור הנושא והבנתי שכאמור הנושא עמוק יותר והעור שבסופו של דבר בו עסקינן (ותיכף נשוב אליו) הוא בסך הכול התוצאה הסופית.

הכול מתחיל בדרך חיים, התנהגות, התנהלות, חשיבה והגישה בחיינו ומהיכן זה מתחיל? וזה מזכיר לי סיפור, (סיפור גם על צמד מילים, אמנם אחרות) שכנראה אותו סיפור טומן בחובו נמשל כחומר למחשבה:

אישה אחת מבוגרת עם סימני גיל ובעיקר קמטי דאגה רבים על פניה שהצביעו על קושי חייה והישרדותה עברה ביום בהיר וחלפה על פני חנות שמעולם לא העזה להיכנס אליה קודם לכן, חנות לממכר מוצרי טיפוח.

האישה הסקרנית התלבטה ארוכות בכמיהה עצרה התבוננה בחלון הראווה ולבסוף נכנסה, על מדף אחד מיני רבים צדה את עיניה צנצנת קטנה ותמימה אך על הצנצנת התנוססו צמד מילים "קרם הפלא" האישה שלא יכלה להניח לסקרנותה אחזה בצנצנת ופנתה למוכר בפליאה מהו פירוש המילים קרם הפלא?

המוכר הסביר כי זהו קרם שמי שימרח אותו על פניו יהפוך בין רגע לצעיר ויפה יותר זהו קרם הפלאים הוסיף המוכר שהופך כל מבוגר לצעיר, האישה אחזה בצנצנת הקרם מסרבת להיפרד ממנה ומתשוקתה העזה להפוך שוב צעירה ויפה כמו בימים עברו. מיד שילמה ונפרדה מן הפרוטות האחרונות בארנקה המסגירות את העובדה כי זהו המצרך האחרון עלי אדמות שפרוטות אלו יכלו לקנות, האישה מיהרה ומרחה את פניה בקרם הפלא ושבה לביתה.

בשובה הביתה פגש בה בעלה ובירך אותה לשלום, הוא הבחין לראשונה כי אשתו מחייכת, קורנת מאושרת ואפילו...צעירה יותר. "מה עשית"? שאל אותה "ומהו השינוי שחל בך"? והיא סיפרה לו על הרכש החדש שנקרא קרם הפלא וזה הכול בזכותו.

האישה החלה למרוח את הקרם יום יום על פניה ולצאת לרחוב, מכל עבר היא הוצפה בתגובות מאנשים שהכירו אותה והחמיאו לה על הופעתה הנאה ועל כך שהיא נראית טוב ואפילו צעירה יותר, מה עשית ומהו השינוי נשאלה מכל עבר, אך היא שמרה לעצמה בסוד את קרם הפלא ולא סיפרה לאיש על קיומו.

כעבור חודש ימים כשאזל הקרם שבה ומיהרה האישה לחנות נכנסה וחיפשה על אותו המדף את צמד המילים "קרם הפלא" זה שרכשה ממנו לפני כחודש ימים אך המוכר לא ידע על איזה קרם היא מדברת, היא ניסתה להסביר ולהזכיר לו שהוא מכר לה קרם פלא שמי שמורח אותו הופך ממבוגר לצעיר

"אה"... השיב המוכר "את מדברת על הקרם הזה. ובכן זה היה קרם רגיל ופשוט, לא היה בו שום פלא פשוט הייתי חייב להיפטר ממנו משום שזמן רב הוא לא נמכר ולכן אני הדבקתי לו את צמד המילים קרם הפלא והוא באמת נמכר ואזל". האישה קפאה על מקומה ונדהמה למשמע הדברים אך התעקשה שלא משנה לה שלא מדובר בפלא אלא בסתם קרם ושהיא חייבת לרכוש עוד ממנו כי בזכותו היא באמת הרגישה צעירה יותר, יפה יותר וקורנת יותר וכולם הבחינו בכך. האיש התנצל והסביר לה שלא הקרם הוא זה שגרם לפלא אלא לפני הכול זו היא עצמה ששינתה את היחס כלפי עצמה ובכך שעשתה משהו טוב למען עצמה וסיפקה לנפשה את תשומת הלב עור פניה החל לחייך אליה ולהודות לה.
 
ריקי שירי, חיה בתל אביב, נשואה לששי ואמא לרם והראל
הינה קוסמטיקאית המייצרת תכשירים ומטפלת עם מוצרים טבעיים.