שמן אתרי לבנדר - ניחוח שכולו בריאות

שמן אתרי לבנדר- ניחוח שכולו בריאות

בעולם הקוסמטיקה, הטיפוח והיופי אף פעם אין רגע דל. מזה מאות בשנים, ויש אומרים שמזה אלפי שנים, תרו מדענים, רוקחים ויזמים אחר השילוב הטבעי המושלם שבין יופי פיזי לבין טיפוח גופני ובריאות נפשית ועיקר העניין נסב, ועודנו סובב, סביב נושא של שמנים אתריים, שמנים המופקים מצמחים ומפרחים שונים, אשר ריחם הנעים, תחושת השלווה והאושר שהם מסבים למי שנמצא בסביבתם וביתר שאת, יכולתם לרפא את עצמם ולצמוח בתנאי אקלים שונים ותחת מתקפות של מזיקים שונים, תמיד עוררו את הסקרנות ואת העניין בהם.

הפקת שמן אתרי אינה דבר מסובך וניתן להפיק אותו על ידי אידוי במים, זיקוק בקיטור או על ידי לחץ בקור גבוה, באמצעים שהיום, עם כל הטכנולוגיה הקיימת והמתקדמת, ניתן להשיג בקלות. מבין עשרות, אולי מאות, הפרחים והצמחים המשמשים לתעשיית הקוסמטיקה והרפואה הארומתרפית, רבים מעדיפים את השימוש בשמן אתרי לבנדר כסוג השמן המועדף עליהם וזאת ממספר סיבות מרכזיות, אותן אפרט מיד.

ראשית, פרחי לבנדר, מהם מפיקים את אותו שמן לבנדר מבוקש, הם צמחי בר שגדלים באזורים שונים בעולם, כולל בארצנו, ואת האתר שלהם מפיקים בשיטה של זיקוק באדים. שמן אתרי לבנדר נחשב לפופולארי ולאיכותי ביותר מבין השמנים האתריים המקבילים בשל איכויותיו של צמח הלבנדר והאפקטיביות של השמן המופק ממנו לשלל מחלות, מיחושים ובעיות סביבתיות ובריאותיות.

שמן אתרי לבנדר הוא שמן שאפשר להשתמש בו ללא דילול וישירות על פצעים פתוחים או על אזורים נרחבים בגוף. הוא משמש להרגעת הגוף והנפש, מסייע לשיפור מראה העור ולהצערתו ובני כל הגילאים משתמשים בו למטרות שונות, קוסמטיות, רפואיות ואפילו למטרות אסתטיות כמו ניקוי עור הגוף והשרייתו באמבט מהביל ומדיף ניחוח.

היותו של שמן אתרי לבנדר שמן דומיננטי אינו מונע ממנו לעמוד גם לרשות שמנים ארומאטיים אחרים ולהעצים את נוכחותם ואת השפעתם. הלבנדר יכול, בקלות, להשתלב עם שמנים אתריים טבעיים אחרים דוגמת וניל, פצ'ולי, רוזמרין ועוד, ולהפוך אותם למשמעותיים ולאפקטיביים יותר עבורנו.