קרטין

קרטין

לכאורה אין צורך להציג את הקרטין כי כולם (או לפחות כולן) מכירות קרטין לשיער, אותו חומר שמשמש להלחמת שיער, החלקה וטיפול/שיקום שיער פגום. אולי תופתעו אבל קרטין הוא לא מוצר בודד אלא קבוצה של חלבונים. קבוצה זו יוצרת את הרקמות הקרניות בגוף האנושי והלא-אנושי ונהוג לחלק אותה לשתיים :

·         קרטין a  - קרטין שמתפתח ביונקים בשכבת האפידרמיס ושאחראי לבניית ציפורניים, שיער ואת השכבה החיצונית של העור בקרב בני האדם. בקרב יונקים אחרים קרטין זה אחראי ליצירת צמר, פרסות וקרניים.

·         קרטין b – קרטין זה נחשב לקשה יותר מאשר קרטין אצל היונקים ונקרא גם חלבון משי. קרטין זה אחראי לבניית קשקשים וציפורניים בקרב זוחלים (למשל שריון של צב) וכן נוצות ומקור אצל עופות.

מכיוון שקרטין הוא לא רק מוצר לשיער חשוב שנכיר את חשיבות הקרטין לעור. למעשה, העור משמש כאיבר ניקוז שמסייע לגוף להוציא פסולת החוצה. כאשר מצטבר קרטין בשכבות העור העליונות, העור מתקשה לנקז את הפרשות הפסולת והיא מצטברת ויוצרת נגעים. למשל : פצעונים, עור מחוספס, עור שאינו נעים למגע, עור חוסר חיות, עור בעל גוון צהבהב או אפור ועוד.

 

אז מה עושים?

מומלץ לא לעשות שימוש במוצרי קוסמטיקה שמכילים פטרוליום (שם מכובס למוצרים על בסיס נפט) מסיבה אחת – הם סותמים את נקבוביות העור עוד יותר. בנוסף, יש להקפיד על שגרת טיפוח שכוללת את המרכיבים הבאים :

·         נקוי הפנים כל יום בסבון טבעי

·         ביצוע פילינג עדין (פירוט מיד)

·         עסוי עדין של העור כל יום כדי להמריץ את הדם ולהחזיר לו את החיוניות

·         סאונה לעור הפנים – ביצוע קבוע של הזעה ממוקדת באזור הפנים בשילוב ג'ל עם צמחי מרפא במטרה אחת – הוצאת הרעלים מהעור וטיהורו.

 

ומה עם פילינג?

עכשיו הזמן לקיים הבטחה ולהציג בפניכם את חומרי הפילינג המומלצים למקרים אלו. כמו תמיד, מומלץ לעשות שימוש בחומרים טבעיים שונים כדי לא לפגוע בפעילות הפיזיולוגית של העור, אך הפעם יש לעשות שימוש בחומרי פילינג מיוחדים – חומרי פילינג שממיסים קרטין או שממיסים חלבונים (כי הקרטין הוא כאמור חלבון) למשל חומרי קוסמטיקה שמכילים את החומרים הבאים לפי סדר העדיפות הבא:

·         עדיפות ראשונה – מוצרי קוסמטיקה מחומרים ממיסי קרטין, למשל גופרית

·         עדיפות שנייה- מוצרי קוסמטיקה שכוללים אנזימים ממיסי חלבון ממקור צמחי, למשל ארפסין שמופק ממלפפון, ברומאלין שמופק מאננס, פפאין שמופק מפפאיה ופיצין שמופק מהתאנה

·         עדיפות שלישית - מוצרי פילינג על בסיס חומרים טבעיים שונים, למשל גרעיני משמש, גרנולה, שבבים של צמחים יבשים, פתיתי אלמוגים, מלח ים ועוד.

 מחפשים קרטין כחומר גלם למוצרי הקוסמטיקה שלכם?  לחצו כאן