שמן קיק - שימושים

שמן קיק שימושים

 

בשנות הארבעים והחמישים, שמן קיק היה אימתם של הילדים שנאלצו לבלוע אותו יומיום בכפות גדושות. יחד עם שמן הדגים שהותיר את חותמו על בלוטות הטעם הקטנות, מנת שמן הקיק שקיבלו בכל יום הייתה אמורה להפוך את הילדים לחזקים יותר, בריאים יותר ומחוסנים בפני המחלות שארבו להם בשפע. כיום, למזלנו, יש לנו שימושים טובים ומתאימים בהרבה לתכונותיו של שמן הקיק, כמו חיזוק השיער והבראתו, עיבוי הריסים והגבות וכן הלאה.

 

שמן קיק לשיער

הקונוטציה הראשונה של שמן הקיק בשירות הקוסמטיקה הטבעית, היא השיער, וזה איננו מפתיע, מאחר ואחת העובדות הידועות הנוגעות לשמן הקיק, היא כי הוא מזין את זקיקי השערות ומחזק אותם ובכך, הוא עוצר נשירה קיימת ומעודד צמיחה חדשה. גם במראהו של השיער ובבריאותו מטפל השמן, כשהוא מונע קצוות מפוצלים, שבירת שיער ויובש כתוצאה מגורמים שונים. על מנת לזכות בתוצאות טובות, יש למרוח את השמן לכל אורכו של השיער, למשך מספר דקות או שעות בכל יום (לפי הצורך) בתדירות של בין פעמיים לשלוש פעמים בשבוע. יש להשתמש בכמות קטנה של שמן, ולשטוף אותו מהשיער באמצעות מים חמים. שימוש נוסף ונפוץ לשמן הקיק הוא העיסוי היסודי של הקרקפת בשמן. השארת השמן למשך כעשרים דקות, ולאחר מכן, שטיפתו במים פושרים-חמים, מאפשרת לחומרים האנטי בקטריאליים המצויים בו, פותרים בעיות קרקפת כקשקשים וזיהומי עור הנובעים מחיידקים ופטריות.

 

שמן קיק לריסים ולגבות

ריסים וגבות נחשבים לנקודת הכשל של רובנו, בעיקר לאור ההתחדשות והצמיחה האיטיות מאד של השיער בהם. ניתן למרוח את שמן הקיק באמצעות צמרון (מקלון לניקוי אוזניים) על הגבות והריסים, ולזכות בצמיחה מחודשת ומואצת ועיבוי שלהם. רוב המומחים ממליצים לעשות זאת לפני השינה בלילה, אבל, מאידך, נשמעות אזהרות מפני רגישויות שעלולות להתעורר בעיניים (במיוחד כשמדובר בטיפול לריסים), כך שאם יש לכן עיניים רגישות, אולי עדיף שלא תלכו לישון עם השמן על הריסים.

 

שמן קיק לפנים

למרות ש"התמחותו" הידועה של שמן הקיק היא שיער, יכולותיו להבהיר כתמי פיגמנטציה ונמשים, להקל על כוויות שמש, לטשטש צלקות, להפחית עומקם של קמטים וקמטוטים ולהאט סימני הזדקנות, גורמות לו להוות מרכיב קבוע בפורמולות שמטרתן טיפול בבעיות שונות בעור הפנים. אחת המסכות הנפוצות להבהרת כתמי פיגמנטציה כוללת כף שמן קיק, מחית מחצי מלפפון וכף מיץ לימון. לאחר ערבוב כל המרכיבים ומריחתם על פנים נקיות מאיפור, יש להמתין 20 דקות, ואז לשטוף במים פושרים. ניתן לחזור על התהליך באופן מרוכז אחת ליומיים-שלושה במשך כשבועיים, אך לא יותר מתקופה של חודש. דרך נוספת לטפל בצלקות או בנמשים, היא למרוח את שמן הקיק באופן נקודתי באמצעות צמרון על הקמט או הנמש ולעסות את השמן עד לספיגתו המוחלטת.

 

שמן קיק  במחיר מעולה - לחצו כאן