ויטמין E

ויטמין E נחשב לאחד החשובים שיש הן מבחינה בריאותית והן מבחינה קוסמטית. ויטמין זה נמצא בגוף באופן טבעי ונחשב לנוגד חמצון רב עוצמה, לחומר משמר טבעי ויש לו את היכולת להיספג דרך ריריות העור.

לא פלא שנעשה שימוש בוויטמין זה כחומר גלם במוצרי קוסמטיקה שונים שמטפלים בבעיות שונות, למשל לצורך האטת תהליכי הזדקנות, רפוי צלקות וכוויות, החזרת גמישות לעור ועוד. חושב לזכור שלוויטמין E לוקח זמן רב להיספג בגוף, כך שכדאי להשתמש בו כאשר הוא מופיע בקרמים שמצריכים פעולה ארוכה (קרם לילה למשל).

 

איך להשתמש בוויטמין בהצלחה?

ויטמין E חשוב מאוד במוצרי הקוסמטיקה והוא נמצא בכל מוצר שחומר נוגד חמצון. משתמשים בו במינונים נמוכים לרוב בין 0.5-3%. בנוסף, יש כאלו שאלרגיים לוויטמין E וחובה להשתמש בו בצורה המדוללת. כמו כן, מומלץ לשלב אותו עם חומרי גלם נוספים כדי להגביר את ספיגתו ואת היעילות שלו.

עם זאת, אם אתם סובלים מעור שמן או מאקנה מומלץ שלא תעשו שימוש בכמות גבוהה במוצר בוויטמין זה. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שלוויטמין נטייה להיות כבד מדי ולסתום את נקבוביות העור. לכל השאר אני ממליצה לעשות שימוש בוויטמין E למטרות הבאות :

 

פילינג גוף ופנים

ערבבו כף אחת של סוכר, חצי כפית של מיץ לימון ו 5 טיפות של ויטמין E. את התערובת שנוצרה יש לערבב היטב ולמרוח על הגוף ועל הפנים. מומלץ לעשות פילינג זה בתדירות של לפחות פעם בשבוע.

 

מסיכת פנים

ערבבו כף של שיבולת שועל שטחנתם למרקם של אבקה, כפית דבש, כפית של חלב קוקוס ו 10 טיפות של ויטמין E. את התערובות שנוצרה יש לערבב היטב, למרוח על עור פנים נקי ולהשאירה את התערובת על הפנים למשך כ-20 דקות. מומלץ להכין מסיכה טרייה כל פעם מחדש (ראיתם כבר כמה זה פשוט...) ולהשתמש בה בתדירות של לפחות פעם בשבוע  

 

מאמר מורחב על ויטמין E ומתכונים

רוצה לרכוש ויטמין E? לחצי כאן