גליצרין צמחי

גליצרין צמחי היא תרכובת אורגנית שכוללת פחמן, חמצן ומימן ושנמצאת באופן טבעי בחלמון של ביצה, במוח האנושי, בכבד של דגים ואפילו כחומר לוואי לאחר תסיסה של חומרים אחרים, כך שהגליצרין הצמחי נחשב כסוג של אלכוהול.

למעשה, גליצרין צמחי התגלה לעולם ב-1779 בעת הכנת סבון משמן זית, ולמרות שמבחינה חיצונית הוא צמיגי, שמנוני וחמים (ובקיצור לא סימפטי) הוא מאוד סימפטי משאר הבחינות. למשל, מכיוון שגליצרין צמחי מתחבר בקלות עם חומצות שונות כמו חומצת פלמיטית, חומצה אולאית, חומצה סטיארית הוא מהווה מרכיב חשוב בהכנה של שמנים שונים.

יתרה מזאת - גליצרין צמחי אינו רעיל, אינו גורם לאלרגיות ואינו גורם לגרויים בעור, כך שהוא לא רק בטוח לשימוש אלא גם ידידותי לסביבה. אמנם גליצרין צמחי הוא חומר רעיל ומשמש כחומר בסיס לחומרי נפץ שונים (למשל ניטרוגליצרין), אבל יש לו יתרונות רבים שהופכים אותו לאידיאלי כבסיס למוצרים קוסמטיים שונים

 

מה היתרונות של גליצרין צמחי?

לגליצרין צמחי יכולת מצוינת לאגור מים ותכונות אנטי-בקטריאליות ומשמרות, כך שהוא משמש כחומר ממיס בהכנת תמציות מצמחי מרפא וכחומר מלחח בתכשירי לחות שונים. עם זאת, אחוז הגליצרין הצמחי במוצרי הקוסמטיקה משתנה בהתאם למטרת המוצר, למשל בקרמים ובתכשירים לחות שונים אחוז הגליצרין הצמחי נע בין 1-7% ובסבונים בין  1-10%.

למעשה, ניתן למצוא גליצרין צמחי במוצרי קוסמטיקה שונים כמו :

·         קרמים שונים (קרם גוף, קרם לחות וכו'),

·         סבונים (סבוני כביסה, סבונים מוצקים ונוזליים וכו'),

·         מוצרים דנטליים (למשל: משחות שיניים ומוצרים לטיפול במחלות חניכיים ואפטות בפה)

·         מוצרים לטיפול בנגעי עור ( פצעים, פריחות, כוויות, חתכים, פצעי לחץ, פסוריאזיס וכו').

·         מוצרי קוסמטיקה כמו דאודורנטים, שפתוני לחות לשפתיים, מוצרים לשיער, חומרי ניקוי ועוד.

 גליצרין צמחי

למי זה מתאים?

לכולם. זהו חומר שאין איתו שום מגבלה בשימוש והוא אינו אלרגן כך שנין בקלות להוסיף אותו לכל מוצר שיש בו מים.

ניתן להוסיפו בקלות לקרמים שלכם, למי הפנים שלכם ולג'לים