חמאת קקאו

חמאת קקאו (שמן תאוברומה) היא השמן שמופק מפולי הקקאו והיא מכילה 96.6 אחוז שומן, חומצה פלמיטית, חומצה סטארית, חומצה אולאית, נוגדי דלקת ונוגדי חמצון. ורק שתדעו - חמאת קקאו היא מרכיב ביצור שוקולד בנוסף לחומר גלם נוסף מקקאו – מוצקי קקאו, אבל כרגע אנחנו מתרכזים בחמאה ולא בשוקולד...

החומרים השונים בחמאת הקקאו מסייעים לעור ולשיער הודות ליכולותיהם להפחית סימני מתיחה, קמטים וצלקות, לטפל בעור יבש, לרפא דלקות וכוויות בעור, להזין את השיער, השפתיים והעור בלחות, להגמיש את העור, למנוע נשירת שיער, לטפל בפצעים בפה, לרכך את השיער ועוד.

 

ליהנות בלי רגשות אשמה

וזה לא הכל, כי חמאת קקאו יש תרכובות טבעיות בשם פוליפנולים שמעבות את העור, מגבירות את צפיפות הקולגן שבעור ומשפרות את גמישות העור. לא מאמינים? קיראו את המחקר הבא. ובמילים אחרות – למה לאכול שוקולד שאפשר ליהנות מהיתרונות שלו בלי לעלות במשקל ובלי רגשי אשמה?

חמאת קקאו נחשבת לאחד מהשמנים היציבים ביותר והודות לניגודי החמצון שלה (שמונעים את הרס השומן שבחמאה), היא נהנית מחיי מדף ארוכים של כ-2-5 שנים. בנוסף, לחמאת קקאו אין ריח, היא לא גורמת לתופעות לוואי (מלבד אולי רצון לאכול שוקולד) ואין בה חומרים משמרים, כך שהיא טבעית לחלוטין.

חמאת קקאו אורגנית

בנוסף, לחמאת קקאו יש טמפרטורה התכה יחסית קבועה (34-8 מעלות צלסיוס) ומכיוון שגוף האדם יכול לפרק אותה, כך  שבטמפרטורת החדר היא מוצקה ואילו בטמפרטורת הגוף (36.6 מעלות צלסיוס) היא הופכת לנוזלית. המשמעות היא שאתם יכולים לרקוח בבית מוצרי קוסמטיקה מחמאת קקאו בקלות, למשל להכין קרם לחות לפי המתכון הבא:

חומרי גלם –

·         חצי כוס שמן קוקוס

·         חצי כוס שמן שקדים

·         כוס חמאת קקאו

הכנה –

1.       לחמם חצי סיר במים ולהניח עליו קערת זכוכית

2.       להמיס את חמאת הקוקוס ואת שמן הקוקוס בקערה (אמבט מארי) ולכבות את האש עם ההמסה

3.       להוסיף לתערובת שנוצרה שמן שקדים ולערבב היטב

4.       לכסות את התערובת שנוצרה בניילון נצמד ולהכניס למקרר ל-20 דקות

5.       לערבל את התערובת באמצעות מיקסר (אפשר ידני) עד שנוצרת קצפת רכה ולבנה

6.       להכניס את התערובת לצנצנת עם אטימה הרמטית וליהנות כל יום מחדש.