חומצה לקטית

חומצה לקטית -  lactic acid     

חומצה לקטית או חומצת חלב היא תרכובת אורגנית שנוצרת בדרך ייחודית : החיידקים שנמצאים בחלב הופכים במהלך תהליך תסיסה את הלקטוז (הסוכר שנמצא בחלב) לחומצה. אחד מתהליכי התסיסה המוכרים ביותר מתרחש בזמן פעילות גופנית מאומצת וממושכת – כמות החמצן שמגיע לתאי השריר במהלך הפעילות לא מספיקה לחמצן באופן מלא את הגלוקוז, כך שנתפס השריר ונוצר כאב.

לא רק ספורט

אבל החומצה היא לא רק ספורט והיא נחשבת לאחד מגורמי הלחות הטבעיים בעור. המשמעות היא שחומצה לקטית מסייעת להגנה על המעטפת החומצית של העור, מוסיפה לו לחות, מחדשת את תאי העור ושומרת על גמישותו. לכן, נעשים בחומצה לקטית מספר שימושים:

· שימוש לצורך טיפול בעור יבש, מגורה (כתוצאה מאקנה למשל) וסדוק במגוון מוצרים קוסמטיים, למשל סבונים, קרמים ללחות ועוד. 

· שימוש לצרכי אנטי איג'יינג הודות ליכולתה לרענן ולחדש את העור במתינות ובעדינות.

· שימוש לצרכי פילינג הודות ליכולותיה לקלף את העור באופן ידידותי ובטוח.

ואולי תופתעו לדעת אבל די ב-5-10% של אחוזה לקטית במוצר קוסמטי כדי לרענן, לחדש ולקלף את העור ללא תופעות לוואי. שימוש בחומצה הלקטית מתאים לכל סוגי העור: עור רגיש, בוגר, עדין, דק, כהה ועוד. יתרה מזאת – מוצרים קוסמטיים שונים שמבוססים על חומצה לקטית טובים גם לעור "בתול", כלומר עור שטרם עשה שימוש בקרמים פעילים ואינטנסיביים יותר. למעשה, חומצה לקטית מפעילה את העור בעדינות ובבטחה ומאפשרת להכין אותו לקראת פעולות קוסמטיות נוספות.

עדיף להיזהר מאשר להצטער

עם זאת, מדובר בחומצה המיוצרת באופן כימי ומומלץ לנקוט צעדי בטיחות בזמן שימוש במוצרי קוסמטיקה שמבוססים על חומצה לקטית, למשל:

· לעשות שימוש בשעות הערב כדי לנצל את שעות הלילה לחידוש העור

· לא להיחשף לשמש בצורה יזומה בזמן השימוש במוצרים (במידה ואחוז החומצה הקלטית בהן הוא כ-10%) כי קילוף העור גורם לו לרגישות

· להפסיק את הטיפול במוצרים אלו כ-4 ימים לפני טיפולים קוסמטיים אינטנסיביים יותר: פילינג עמוק, מריטת שיער וכו'.

· לא להשתמש בחומצה כחומר גלם אם אין לכם הכשרה לעבוד איתה.


חיפשת לרכוש חומצה לקטית? לחצי כאן