שמן רימונים

שמן רימונים בכבישה קרה

שמן זרעי רימונים מופק בהתאם לשמו מזרעים של רימונים, אבל למרות ההפקה המורכבת (טון של זרעי רימונים שנדרשים כדי ליצור 2 ק"ג שמן), המכשור המתאים והמיומנות המקצועיות הנדרשת - ההשקעה משתלמת. השמן מכיל נוגדי חמצון וכן שתי חומצות שומן בשם חומצה פיניצית וחומצה לינולאית.


נוגדי חמצון

בשמן זרעי רימונים (או בקיצור – שמן רימונים) יש נוגדי חמצון בשם פוליפנולים ברמה גבוהה – פי 8-13.5 יותר מאשר בפירות שנחשבים עשירים בהם כמו ענבים, פירות הדר, שזיפים, אננס, תמרים, קיווי ועוד.

נוגדי חמצון אלו מנטרלים רדיקלים חופשיים. כלומר, הם מגנים מפני הרס של תאים, מונעים תהליכים סרטניים באמצעות הפחתת ההשפעות המזיקות של קרינת השמש, זיהום אוויר וכימיקלים מסוכנים ומורידים את הסיכון לסבול מכתמי עור.


חומצה פיניצית

חומצה פיניצית היא חומצה רוויה מסוג אומגה 5 שנחשבת לאחת מנוגדי החמצון החזקים בטבע. לחומצה יש יכולות אנטי דלקתיות, כלומר היא מגבירה את יכולת ההגנה של הגוף מפני ווירוסים וחיידקים, משפרת מצבים שונים של אלרגיה, מחזקת את מערכת החיסון ומיוחסות לה גם תכונות אנטי סרטניות. חומצה זו נמצאת בשמן זרעי רימונים בריכוז גבוה במיוחד של 60-80%


חומצה לינואלית

חומצה לינואלית שומרת על מראה רענן, צעיר ובריא של העור באמצעות הגברת ייצוב העור, שיפור גמישות העור, הגנה מפני נזקים סביבתיים שונים, הפחתת קמטים וקמטוטים, עידוד הייצור מחדש של רקמות ועוד. חומצה זו נמצאת בשמן רימונים ברמה של מינימום 60%


וזה לא הכל

כמו כן, שמן זרעי רימונים מכיל ברזל, וויטמינים שונים, מינרלים ועוד שמסייעים במניעת הזדקנות העור (אנטי אייג'ינג), מזינים את העור בלחות, מאחים רקמות פגועות (למשל צלקות, כתמים וכוויות), מחזירים לעור את הגמישות הטבעית שלו ומטפלים בהצלחה בבעיות שונות בעור.

שימוש בשמן רימונים מתאים במיוחד לבעלי עור יבש, סדוק ומגורה ולרוב ניתן למרוח אותו על העור ישירות (יוצאי הדופן הן מקרים בהם יש פצעים פתוחים בעור). המשמעות היא לשמן זרעי רימונים יש ערך משולש: גם בהארכת חיי התאים (למשל תאי עור), גם בשיפור תפקודם וגם במניעת הרס כתוצאה מנזקים שונים.

רוצה לרכוש שמן זרעי רימונים איכותי? לחצי כאן