שמן ארגן

שמן ארגן

שמן ארגן מופק מגלעין פרי (אגוז) הארגן שגדל על עצי הארגן שנחשבים אנדמיים למרוקו ולאלג'יר. עצים אלו גדלים בשטח שהוגדר ע"י אונסק"ו כשמורה ביוספרית. מקור השמן הביא לכך שבארץ הוא מוכר בתור "שמן מרוקאי".

גלעין הפרי נפלט בצואה של עיזים שאכלו את הפרי ומופק בשיטות מסורתיות באמצעות ייבושו, קלייתו בשמש וכתישתו באמצעות אבני ריחיים. מלבד מיקומו הייחודי כדי להפיק ליטר אחד של שמן נדרשים כ-50 ק"ג של פרי – שני אלמנטים שהופכים את שמן הארגן לשמן היקר ביותר בעולם

עם זאת, ההשקעה משתלמת כי שמן ארגן עשיר בוויטמינים, חומצות שומן מסוג אומגה 3,6 ו-9, (למשל חומצה אלפא-לינולנית, חומצה סטארית, חומצה פלמיטית, חומצה לינולאית וחומצה אולאית), נוגדי חמצון ומינרלים שהביאו לכך שהמקומיים קוראים לו בשמות שונים, למשל השמן נקרא "הזהב הנוזלי" ואילו עץ הארגן נקרא "עץ החיים".

לשמן מיוחסות תכונות רפואיות וקוסמטיות רבות שהוכחו מבחינה מחקרית, למשל :

· ויטמין E בשמן מזין, מחדש, מרענן, מחייה ומגמיש את עור הפנים. המשמעות היא שביכולתו של שמן ארגן לעכב תהליכי הזדקנות שונים (אנטי אייג'ינג), למנוע היווצרות של סימני מתיחה ולטפל בסימנים קיימים וכן לטפל בנגעים ובפצעים שונים כמו אקנה, שפשפות, תפרחת חיתולים, שטפי דם, יובש, בצקות, אקזמות, חתכים, כוויות, צלקות ועוד.

· נוגד החמצון בשם סקוואלאן שנמצא בשמן מטפל בהצלחה בבעיות שונות שקשורות לשיער, למשל בעיות שנובעות מחוסר איזון בהפרשת החלב הטבעית מהשיער כמו נשירת שיער, שיער יבש וחסר ברק, שיער עם קצוות מפוצלים ועוד.

המשמעות היא ששימוש בשמן ארגן מתאים לכולם ולפניכם מספר דוגמאות :

· לקבלת עור פנים זוהר יש לעסות 1-2 טיפות של השמן בעור הפנים פעמיים ביום

· לשיער רך יש לעסות כמות קטנה של שמן בין כפות הידיים ולמרוח על השיער

· לשיקום שיער יש לעסות את השמן על השיער, לסרק, להמתין 20 דקות (עדיף לחבוש כובע אמבטיה על השיער בזמן הזה כדי להבטיח ספיגה מלאה) ולשטוף את השיער

· להרגעת קרקפת מגרדת יש לעסות כמה טיפות שמן על הקרקפת, להמתין 20 דקות ולשטוף במים חמים.

לרכישת שמן ארגן אורגני בכבישה קרה לחצו כאן