שמן רוזמרין

שמן רוזמרין

שמן רוזמרין הוא שמן אתרי פופולרי ביותר ונחשב לשמן חובה בכל בית מסיבה אחת – הוא משפיע לטובה כמעט על כל המערכות הגופניות האנושיות (פירוט בהמשך). שמן רוזמרין מייצרים באמצעות אידוי העלים וראשי הפרחים של שיח הרוזמרין, באמצעות אידוי כל החלקים בצמח (שמן שהופק בדרך זו נחשב לפחות איכותי) או באמצעות השריית נצרי הצמח בשמן אחר למשך כשבוע.

איך להשתמש בשמן רוזמרין?

הדרך הטובה ביותר ליהנות מיתרונותיו הרבים של שמן רוזמרין היא באמצעות עיסוי (בעיקר שמן שהופק ע"י השריית נצרי הצמח), אבל הוא יעיל גם כאשר הוא נמצא במבער או מוכנס למימי האמבטיה שבה רוחצים. עם זאת, חשוב לזכור שלשמן תכונות ממריצות ולכן לא מומלץ להשתמש בו לפני השינה, לא לתת אותו לילדים היפראקטיביים בשום צורה וכן לא לטפל באמצעותו בנשים בהריון, חולי אפילפסיה או אנשים שסובלים מיתר לחץ דם.

היתרונות של שמן רוזמרין (רשימה חלקית)

שמן רוזמרין מכיל נוגדי חמצון (למשל חומצה קורונוסלית וחומצה קרנוסית) שמעבירים דם מועשר בחמצן לתאי הגוף השונים, למשל לב, כיס מרה וכבד ובכך ממריצים ומשפרים את פעולתם. אחד האיברים החשובים שקשור לפעילותם של נוגדי חמצון אלו הוא המוח. המרצת פעילות המוח באה לידי ביטוי בשיפור יכולות בתחום החשיבה והזיכרון. בנוסף, נוגדי חמצון אלו מגנים על המוח מפני פגיעתם של רדיקלים חופשיים ובכך מונעים אלצהיימר.

כמו כן, בשמן רוזמרין יש ויטמין די שבכוחו להגן על הגוף מפני מחלות שונות במערכת הנשימה (שפעת, שיעול, גודש בגרון, אסטמה, הצטננות, סינוסיטיס וכו'). כמו כן, ויטמין זה מאפשר לטפל בהצלחה במצבים שונים של תשישות וחולשה, למשל בחולי סכרת שחווים נפילת סוכר. ויטמין זה גם קשור לשיכוך כאבים שונים כמו כאבי ראש, כאבי שרירים וכאבים שהם תוצאה של מחלות שונות כמו גאוט ודלקת פרקים

לשמן רוזמרין תכונות אנטי בקטריאליות ואנטי פטרייתיות ובכוחו להרחיק רעלים שונים, בעיקר כינים בקרב בני אדם ופשפשים בקרב בעלי חיים. עם זאת, במקרים אלו שימוש בשמן רוזמרין הוא סוג של פעולת מנע מקדימה - מה שאומר שיש להשתמש בו לפני החשיפה למזיקים השונים ולא אחריה.


חיפשת לרכוש שמן רוזמרין איכותי?