שמן קוקוס לפנים


שמן קוקוס לפנים

שמן קוקוס מופק באמצעות כבישה קרה מחלב אגוז הקוקוס והוא מכיל 2 מרכיבים בריאים:

· 3 חומצות שומן רוויות שהן נוגדות חיידקים ופטריות – מה שאומר שהן לא רק מגינות על הגוף ומזינות אותו, אלא גם מחדירות לעור לחות באופן יעיל שנספגת בו בהצלחה.

· ויטמין E שמתקן נזקים שונים בעור, תורם להצמחה של עור חדש חלק ובריא, מכווץ נקבוביות ומונע קמטים.

המשמעות היא ששמן קוקוס לפנים יכול לעשות פלאים ובקלות. מכיוון לשמן קוקוס כמעט ואין תופעות לוואי ותגובה אלרגית אליו נחשבת לנדירה – הוא נחשב לשמן שמתאים לשימוש גם בקרב תינוקות, אלו שסובלים מבעיות עור שונות (אקנה, פסוריאזיס, אסתמה דרמטיטיס) ובעלי עור רגיש/יבש.

בנוסף, הודות לחומצות השומן הרוויות שמצויות בשמן הוא לא משנה את הרכבו בטמפרטורות שונות – מה שאומר שהוא נשמר לאורך זמן (אפילו שנים) ומכיל מינימום של חומרים משמרים שנחשבים למזיקים. לפניכם שימושים נפוצים של שמן קוקוס על עור הפנים:


שמן קוקוס כסבון פנים

כל הנדרש לעשות הוא למרוח רבע כפית של שמן קוקוס על הפנים, לעסות בעדינות ולספוג את הכל אחרי 5-10 דקות (15 דקות לבעלי עור יבש במיוחד) באמצעות מגבת רכה. אפשרות נוספת היא לחמם את הפנים באמצעות הנחת מגבת חמה עליהם ל-20 שניות, מריחת השמן על העור וניגובו בעדינות אחרי 30 שניות באמצעות המגבת.


שמן קוקוס כקרם לילה

קרם זה מתאים במיוחד לאלו הסובלים מאסתמה של העור (אטופיק דרמטיטיס) והשימוש קל להפליא – מריחת השמן על הפנים והצוואר לפני השינה בתנועות מעגליות ועיסויו בעדינות לתוך העור.


שמן קוקוס בשירות היופי

ניתן לעשות שימוש בשמן קוקוס לפנים גם בתחום האיפור, למשל לטפטף מעט שמן על הפנים אחרי האיפור כדי ליהנות מאיפור מודגש וממראה זוהר.

בנוסף, ניתן לעשות בו שימוש כמסיר איפור. פשוט מורחים את השמן על הפנים באמצעות צמר גפן, ממתינים 5 דקות ומסירים. (אפשר עם מים וסבון או עם צמר גפן שנטבל במים חמים).

לרוב כאשר נעשה שימוש בשמן כלשהו נדרשת הגנה על העיניים, אבל שמן קוקוס נחשב כמרפא של מחלות עיניים – מה שאומר שבמקרה הזה חדירה של השמן לעיניים דווקא יכולה להועיל.