שמן קיק לשיער

שמן קיק לשיער

שמן קיקיון מיוצר מצמח הקיקיון המצוי באמצעות כבישה קרה ונקרא בקיצור שמן קיק. שמן קיק מכיל ריכוזים גבוהים של חומצות שומן (בעיקר חומצה ריצינולאית שידועה בפעילותה האנטי דלקתית ומשככת הכאבים) ושל ויטמינים, חלבונים, מינרלים ונוגדי חמצון – שילוב שהופך אותו לאידיאלי בטיפול בבעיות קוסמטיות שונות.

אמנם זרעי שמן הקיק מכילים חלבון בשם ריצין שנחשב רעיל (הוא גורם לפעולה עצבית בלתי הפיכה ולאלרגיות), אבל הוא נחשב מסוכן רק לאלו שמייצרים אותו – מה שהופך את ייצורו למורכב ואת השמן ליקר. לכן, מינהל התרופות והמזון האמריקאי התיר שימוש בשמן קיק וקבע שמדובר בשמן בטוח ויעיל – הן מבחינת שימוש פנימי והן מבחינת שימוש חיצוני.

לשמן קיק יכולת לחדור את השכבה החיצונית של העור שנחשבת לנוקשה מכולן – מה שהופך אותו למרכיב מרכזי במוצרי טיפוח שונים כמו שפתונים, מוצרים לטיפול בבעיות עור שונות (כוויות, חתכים, שריטות, שעורה בעין, אקנה וכו') וכן לטיפול בכאבים שונים באמצעות מריחתו על העור (כאבי שרירים, בטן, ראש ועוד).


שמן קיק לשיער

לשמן קיק תכונות רלוונטיות גם לתחום טיפוח השיער והוא מרכיב מרכזי במסכות שיער. שמן קיק מחזק את שורשי השיער ובכך משפר ומעודד את צמיחתו, מסלק חומרי פסולת מהקרקפת, מוסיף ברק ועוד.

שמן זה נחשב בריא יותר לשיער מאשר חומרים כימיים מסיבה אחת – שמן קיק הוא מוצר טבעי לחלוטין ולכן אינו מזיק לשיער כמו אחיו התעשייתיים. לפניכם פעולות שונות שניתן לעשות באמצעות שמן קיק לשיער.

· טיפול בקצוות מפוצלים – מריחת כמה טיפות של שמן קיק על קצוות השיער

· מניעת נשירת שיער – כדי למנוע נשירה יש למרוח שמן קיק לשיער על הקרקפת ולעסות אותה. ניתן לשטוף את השמן לאחר מספר דקות או להשאיר אותו על השיער למספר שעות. האופציה השנייה מצריכה את עטיפת השיער במגבת וחפיפה, אך היא נחשבת אפקטיבית לטווח ארוך יותר

· טיפול בקשקשים וגירודים בקרקפת – מריחת שמן קיק לשיער על הקרקפת ועיסוייה בעדינות.

· מסכת שיער ביתית – ערבוב 3 כפות שמן קיק לשיער עם 3 כפות שמן קוקוס, 2 כפות שמן רוזמרין ו-3 כפות של מיץ רימונים. את התערובת יש לעסות לתוך הקרקפת, לכסות את הראש לחצי שעה לפחות ולחפוף.

לרכישת שמן קיק מעולה לשיער לחצו כאן