שמן לימון

שמן לימון מבטא את כל מה שטוב בפרי הלימון רק בצורה של שמן. כמו הפרי גם השמן כולל תכונות אנטיספטיות ואנטי-בקטריאליות והוא עשיר בוויטמינים (בראשם ויטמיןA) ובמינרלים כמו סידן, זרחן, מנגן, נחושת, ברזל וסיליקה.

אמנם כדי להכין קילו אחד של שמן בכבישה קרה נדרשים כמה אלפי לימונים (משהו כמו 3000), אבל ההשקעה משתלמת - השמן נחשב לאחד מהשמנים היותר מוצלחים הודות ליתרונותיו לגוף ולנפש. למעשה, באמצעות שמן לימון נין לטפל גם בבעיות רפואיות, גם בבעיות קוסמטיות וגם בבעיות נפשיות - מה שאומר שגם במקרה הזה "לימון מוסיף המון".

 

טיפול בבעיות רפואיות

העובדה ששמן לימון מכיל ויטמינים רבים מאפשרת לו לשמש כחומר חיטוי, כך שהוא מהווה את הפתרון הטבעי למלחמה כנגד זיהומים, דלקות ופטריות. למשל, הוא טוב לחיזוק מערכת החיסון, לטיפול בבעיות של מערכת הנשימה, להקלה על כאבים ולסיוע בזירוז חילוף החומרים (מטבוליזם).

 

טיפול בבעיות נפשיות

לריח המרענן והמרגיע של שמן לימון יש יכולות ארומתרפיות, כך שהוא מעולה לטיפול בבעיות נפשיות שונות כמו מצבי מתח, תשישות מנטלי ופיזית, חרדות, רגשות שליליים, מחשבות טורדניות ודיכאון. בנוסף, ביכולתו לרומם את מצב הרוח, לחדד וצלל את המחשבה ולשפר את יכולות הזיכרון והריכוז.

הדרך הטובה ביותר לנצל את תכונותיו הארומתרפיות של שמן הלימון היא באמצעות אינהלציה (הבערת השמן במבער) או עיסוי. בכל אחת משיטות אלו ניתן לעשות שימוש בשמן לימון באופן ישיר או עקיף, כלומר כמות שהוא או כאשר הוא מדולל בשמן נשא.


לרכישת שמן לימון טהור לחצו כאן 


טיפול בבעיות קוסמטיות

בנוסף לתכונותיו הרפואיות והארומתרפיות לשמן לימון יש גם יתרונות קוסמטיים. השמן משמר, מבהיר, מחטא ומשקם את העור ומסיר תאי  עור מתים, כך שהוא למעשה מעודד ומחדש ייצור הן של רקמות והן של תאים בעור.

מכיוון ששמן לימון הוא כאמור גם חומר חיטוי, אפשר להבין למה השמן משמש כחומר גלם מרכזי במוצרים קוסמטיים שונים. המשמעות היא שבאמצעות שמן לימון ניתן לטפל בהצלחה בבעיות עור שונות כמו קמטים, אקנה, יבלות, צלקות, פסוריאזיס, צלוליטיס ואבעבועות קור.

כמו כן, שמן לימון יכול לסייע לסובלים מעור שמן, קשקשים, שיער פגום ואפילו ורידים בולטים ברגליים. עם זאת, יש לזכור שהודות לתכולתו הגבוהה של ויטמיןA בשמן לימון הוא פוטו-סנסטיבי, כלומר הוא מעלה את הרגישות של העור לשמש. לכן, לאחר שימוש בשמן לימון מומלץ להימנע עוד יותר מחשיפה לא מבוקרת לשמש והכי טוב – לא להיחשף לשמש לפחות 12 שעות לאחר שימוש במוצר שמכיל את השמן.