קוסמטיקה טבעית או לא - 10 נקודות למחשבה

  1. מכשיר החלקת קמטים – אין ספק כי זהו חלומה של כל אישה. מכשיר אשר יעלים לה את הקמטים ויהפוך אותה צעירה יותר במראה, אך צר לי לאכזב אותך.. אין דבר כזה! הדבר היחיד שהמכשיר עושה - הוא גורם לבצקת זמנית ולכן אולי תקבלי תחושה שהקמטים פחות עמוקים לכמה שעות... אין לי דרך עדינה יותר לומר את זה: תני לעצמך מספר סטירות לחי וקבלי את אותה התוצאה...
  2. מים חשובים לעור אך לא נספגים לתוך עור. נקודה. מוצרים ללחות העור מכילים חומרים הנקראים לחותנים – חומרים שמטרתם להגן על העור מפני התאיידות של מים משכבת העור העליונה – האפידרמיס. שתיית מים מרובה גם אינה משפיעה על העור. נכון ששבעים אחוז מגופנו עשוי מים וחשיבות השתייה היא מרובה. אך אין קשר בין שתייה ליובש בעור – העור מתייבש בגלל מזג אויר, בגלל שחסרים לו רכיבי תזונה חיוניים והעזרה הטובה ביותר שתוכלי להעניק לעורך כאשר הוא יבש הינה מריחתו בשמנים חיוניים ושימוש במוצרים המכילים לחותנים .
  3. גם עור שמן זקוק לשומן. שכבת העור העליונה האפידרמיס מכילה שמנים וזקוקה לשמנים. עור שמן שנמנע ממנו שמנים יתייבש. רבות אני נתקלת בנשים עם עור שמן אך יבש. כמו כל דבר בחיים, זה פשוט עניין של מינון .
  4. מוצרים המכילים חומצה היאלרונית – חומצה היאלרונית הינו לחותן ממעלה ראשונה. קיימת באופן טבעי בעורנו ומומלץ במריחה לנשים מתבגרות לשמירה והגנה על העור. נתקלתי במוצרים המבטיחים חדירותה לתוך העור, אך היא לא חודרת בגלל המבנה המולקולרי הגדול שלה. זכרי, חשיבותה עליונה בהגנה על העור! והיא עושה זאת מצוין. מגינה אך לא חודרת. ההבדל הוא בהגדרה.
  5. מוצרים המכילים קולגן - נכון שזה חלום, נמרח קולגן וכל הבעיות שלנו ייעלמו... אך הקשר בין הבטחות היצרנים למציאות הן שמיים וארץ. קולגן הינו חלבון בעל משקל מולקולרי גדול מאוד. חלבונים בכלל לא מסוגלים לחדור לתוך העור! ולא משנה כמה ננסה. אין להם שום משמעות בתוך הקרם. המסקנה – נכון שאת רוצה להראות צעירה יותר אבל זה לא אומר שאת מטומטמת והגיע הזמן שיצרני קוסמטיקה יפסיקו להתייחס אליך ככזו.
  6. פילינג כימי עמוק מסיר את הכתמים מהעור? ברוב המקרים לאחר התחדשות העור הכתמים יחזרו מסיבה פשוטה: הפילינג מסיר את שכבת העור העליונה וגורם להתחדשותה, המלנין – האחראי לכתמים, נמצא בדרמיס. לכן, יש לבדוק לעומק מה מקור הכתמים, מה עומק הפילינג, מי עושה אותו ועד כמה הוא מומחה, יש הרבה נתונים שצריך לבדוק ולשקול לפני שעושים צעד כזה. אף אחד לא יכול להיות אחראי לתוצאות ואת עלולה למצוא עצמך מתוסכלת.
  7. סטרס פיזיולוגי ממושך גורם להזדקנות העור. יצא לך להיתקל באדם שעבר תקופה קשה ופתאום הוא נראה זקן בעשר שנים? זכרי את התמונה הזאת. סטרס זמני כגון לחץ בעבודה, עבודה על פרויקט חשוב, מעבר דירה וכו' הינו בריא , מדרבן וגורם לחשיבה קדימה. סטרס ממושך וכרוני מטיש את המערכות, גורם לדלקות ובהמשך השפעה ישירה על העור. הורידי את רמת הסטרס על ידי פעילות גופנית מתונה, תרגלי יוגה או מדיטציה, נשמי עמוק . אם זה לא עוזר, הפטרי מגורם הסטרס. הבריאות שלך הכי חשובה.
  8. אנטי אייג'ינג מתחיל בפנים. רוצה עור זוהר ובריא? אכלי נכון. ירקות, פירות, דגנים מלאים, אגוזים. ותרי על סוכרים פשוטים. את יודעת שסוכר לא בריא, אך האם את יודעת שהוא מאיץ את הרס והזדקנות התאים?... זקוקה למשהו מתוק בחיים שלך? אני ממליצה על אימוץ כלבלב...
  9. עיסוי פנים: חשוב מאוד. העיסוי מנקה את קליפת האפידרמיס, כלומר מנקה ומסיר תאים מתים, מפעיל את מחזור הדם והלימפה, מגביר את זרימת הנוזלים והדם ברקמות ובכך תורם להתחדשות העור ומראה זוהר ובריא. את יכולה להעניק אותו לעצמך בכל יום – במשך 5 דקות בשילוב שמן צמחי. העיסוי הינו עדין ונעשה ממרכז הפנים כלפי חוץ בצורה סימטרית. אם אין לך חשק או זמן את מוזמנת לבוא אלי. אני אשמח לפנק אותך.
  10. חייכי, חייכי ושוב חייכי. חיוך לא עולה לך כסף ובשביל ליבך ועורך שווה זהב.